Monetizarea blogului versus autencititate

13:48


Weekendul trecut pentru mine a fost despre boală și învățătură. Nu în ordinea asta,  din fericire, dar am avut din plin din ambele.





Am fost la discuția despre monetizarea blogului din cadrul Digital Parents Talk, suită de evnimente organizată de Parenting PR.

Parenting PR inseamnă o asociere fericită între două mame antreprenor, Ana Nicolescu și Lavinia Pavel, care de-a lungul ultimilor ani încearcă să aducă vizibilitate asupra bloggerilor părinți, o nișă aproape invizibilă acum câțiva ani. Vreau nu vreau, mă reprezintă și pe mine, măcar în contextul proiectului despre alăptare și educație liberă care se regăsește în acest blog pe care l-am cam lăsat să ruginească de vreo patru ani.

Pentru mine monetizarea si SEO a fost de-a lungul timpului un love-hate. Blogul ăsta a fost un experiment, am exersat tot felul de tehnici de optimizare, dar n-am mers prea deprte. ma interesa să ies pe google pe partea de alăptare fiindcă pe vremea aia simțeam că am multe de oferit altora într-un domeniu care de obicei naște păruieli. În plus, a ajutat feedbackul celor din jur, mamele care mi-au spus de-a lungul timpului ca și datorită articolelor mele au reușit să depășească diverse hopuri ale acestei etape din povestea feminității lor.

Creșterea blogului a fost organică și cumva s-a îmbinat cu ocupația mea de consultantă în alăptare part time și probabil de calitățile mele de om simplu și autentic. Am observat însă că în online mi se atribuie niște trăsături care în realitate nu mă caracterizează, precum radicală sau agresivă, probabil din cauza modului meu frust de a-mi exprima opiniile in social media. Mă credeți sau nu, sunt un om mult mai normal decât par pe facebook.

Blogul a însemnat însă în primul rând autenticitate. Aici sunt eu, cu bune și cu rele. Iar din 2009 până acum m-am schimbat foarte mult și mi-am reinventat viața. I-am spus blogul meu mediocru din cauza unui acces de autoironie, nu-l doream, in mod sigur, mediocru. Am vrut mai târziu să schimb url-ul și așa m-am lovit de una din greșelile mele majore: am fost indexată cu url-ul ăsta, am backlinkuri cu url-ul ăsta. Daca aș schimba ar trebui s-o iau de la zero. Iar la doi ani după lansare, a o lua de la zero cu partea asta părea tare greu.

****

Întâlnirea de sâmbătă mi-a venit la marele fix, fiindca mă reinventez a nu știu câta oară și mă pregătesc să structurez o afacere. Am mai multe direcții în minte, și ce am învățat e că e bine să îți îndrepți eforturile spre ceva mai legat (e lecția pe care o primesc de trei ani încoace în diverse forme, dar înățam greu).

Nu pot scrie în blogul-mediocru și despre alăptare și despre parenting și despre toate gadgeturile posibile și despre x sau y. Sau pot, dar deja relevanța mea scade.

La eveniment au vorbit cu spor Paul Olteanu, despre branding personal, Laura Dumitrescu, marketing&pr executive la Turner dspre relația agențiilor de pr cu bloggerii, Raluca Motoca, Digital market Manager la Immochan România despre implicarea offline în comunități și Lavinia Pavel de la Parenting PR despre SEO, niște detalii o idee mai tehnice și pe care ai posibilitatea să afli și singur dacă citești fff mult și dai cu capul de pragul de sus. După părerea mea, ar fi utilă o întâlnire numai cu ea, fiindcă e o comorară  Detalii concrete despre ce s-a discutat găsiți la prietena mea Roxana.

Ce pot spune e că sunt recunoscătoare că am putut fi acolo. Că mi-am mai putut pune ordine în gânduri și că am primit informații valoroase despre ceea ce s-a schimbat când făceam eu blogging mai intensiv și seo.

Legat de branding,: eu am aflat că reprezint un brand personal de la o prietenă de pe facebook acum cațiva ani. Și că asta e mare lucru. N-am realizat până atunci că joaca mea însemna și ceva mai mult. Am învățat că trebuie să devin mai calculată, am învățat că trei linkuri e suficient pentru un articol și ma mai descoperit chestii pentru care ești depunctat pe google - pe care nu le bănuiam.

Monetizarea blogului nu rezultă imediat și poate nu se măsoară doar în bani. Există diverse moduri în care te poți folosi de un blog și toate pot funcționa. Unii atrag oameni din online în offline, alții vând servicii sau câștigă relații sau produse în urma a ceea ce scriu. Alegerea e a celui care scrie, în funcție de context, personalitate...

Nu sunt sigură că pot oferi prea multe detalii tehnice, fiindcă e un domeniu exhaustiv, dar voi reveni cu alte articole pe teme conexe cât de curând.

PS: Mama Pan a inceput sa faca ciocolata cu faina de roscove. Buuuna!! (În condițiile în care mie nu-mi plaaace făina de roșcove)

You Might Also Like

0 comments

About Me