highlists

Unelte ajutătoare pentru evaluarea suptului și a posibilelor probleme în alăptare

În unele zone este greu de ajuns la un consilier în alăptare. Puteți întotdeauna discuta cu cineva, dar vă copiez mai jos câteva trucuri ut...

joi, 24 august 2017

Expertul din buzunar

Am observat de câțiva ani lejeritatea cu care oamenii de la noi întreabă lume din diverse domenii, invadând spațiul personal al interlocutorului, fiindcă ”răspunde când poate”, ”n-am dat decaât un sms”, ”nu ia decât 5 minute”.


Are copilul febră? Ne sunăm pediatrul dumincă la 19.00 sau când acesta este în concediu. Mi-a făcut copilul o aftă și nu mai suge bine? O întrebare mică consilierului în alăptare. Doar nu ia decât 5 minute, ce, e o informație mică. Mi se ceartă copiii și unul din ei plânge neconsolat și mă simt la capătul puterilor. Îi scriu bloggerului x, care a mai întâlnit situația și sigur mă înțelege.

Nu de puține ori, am văzut părinți care își aleg pediatrul în funcșțe de acest gen de disponibilitate. Omul ăsta are copii, e în trafic, poate mănâncă și el sau chiar - ce blasfemie ! - doarme.

Am văzut că se fac bani din handmade, așa că întreb și eu niște consacrați în domeniu ce presupune să imprimi cutii, ce materiale îți trebuie, care sunt furnizorii cu prețuri avantajoase și cum faci rost de clienți. Am mătreață, îmi dai și mie o rețetă de șampon, că vreau să-mi fac singură? 

Dragii mei, informația, oricât de mică sau neimportantă, se plătește. Poate nu în bani, nu toată lumea a luat drumul ăsta pentru bani, dar se plătește. 

Spațiul personal al unui om este spațiu personal. Părerile avizate sunt rare iar calitatea merită efortul. Iar dacă informația pe care o cauți ”e și pe net, gratis”. fă efortul de a ți-o găsi singur. În rest, fă-ți o programare, plătește o ședință de consultanță, mergi la un curs sau workshop despre domeniul care te interesează. Dacă ai o urgență medicală mergi la urgențe și fă o programare la medicul, terapeutul, șamanul tău. 

Dacă specialistul a considerat că ai o urgență și ți-a lăsat o poartă deschisă, folosește-o, dar pentru cazul respectiv. Dacă ai nevoie de el peste două luni, este altă situație, procedezi ca prima dată când l-ai contactat.  


1 comments :

  1. Ha ha. Cat adevar. Pe mine de exemplu m-a sunat un numar la 5AM. Aveam telefonul pe vibratii, dar tot m-a deranjat.
    Oameni buni asa ceva nu se face. NU SE FACE!
    La 5 dimimeata nu suni numai daca nu ai vorbit inainte cu omul si ti-a zis ca il poti suna la orice ora. (Am si aceasta situatie atunci cand este vorba despre mamicile pe care le insotesc la nastere). Pentru asta insa am un alt nr de telefon pe care doar mamele alea il au :-)
    Si da...informatia costa daca nu doresti sa o iei de pe intenet si sa nu ai garantia sursei. Daca vrei mura in gura clar cineva (consilierul, trainerul de parenting, ce specialist o fi) isi manaca din timp si resurse personale pentru tine. Asa ca si tu, clientule, trebuie sa platesti.

    RăspundețiȘtergere